Viktig Information

Här kommer lite information som kan vara bra att veta inför bröllopsdagen. Om ni saknar svar på era frågor så är ni naturligtvis välkomna att kontakta Helena, Kim eller Toastmaster.

TRANSPORT

Brudparet har bokat gemensamma bussar som transporterar alla gäster efter bröllopet från Hedvig Eleonora Kyrka till Wintervikens festlokal. När festen avslutas kl 02:00 så hämtar bussar upp och kör tillbaka till samma adress vid kyrkan (centrala Stockholm/Östermalm).

De gäster som skall till andra platser alternativt vill åka hem tidigare beställer bara en egen taxi hem.

TAL ELLER ANDRA FRAMFÖRANDEN

Självklart är det jättetrevligt om du/ni vill göra ett bildspel/film/tal eller annat spex men allt skall koordineras och förannonseras till Toastmaster i god tid innan bröllopsdagen – se kontaktuppgifter under ”Toastmaster” i sidhuvudet.

GÄSTBOK – SKRIV I DEN

Gästbok finns på plats i festlokalen och brudparet skulle bli väldigt glada om du skriver en hälsning som minne här. Om du vill skriva en längre text så går det även bra att klistra in färdigutskrivna texter. Kanske du inte vill säga det i ett tal utan att Helena och Kim ska ha texten som ett minne för livet – då är detta bästa platsen!

ALLERGIER

Om du/ni har någon typ av allergi eller specialkost som måste tas hänsyn till så måste ni meddela det till brudparet i god tid innan för att restaurangen skall ha möjlighet att kunna anpassa mat/dryck.

KLÄDSEL

Dresskod: “Beautiful”

Helena och Kim tycker att det är viktigast att ni kommer i en dresskod som ni själva tycker ni är fina i och som ni känner er bekväma i på deras stora dag – så att ni alla har en trevlig kväll.

(Undvik dock helt enfärgade klänningar i svart, vitt eller rött.)

BARN

Brudparet älskar era gullungar och fina ungdomar men denna dag får de stanna hemma.

Spädbarn och barn som ammas är naturligtvis välkomna – kontakta brudparet i god tid innan festen så att de kan ordna med bra bordsplacering i förhållande till barnvagn.

FOTOGRAFERING

Det kommer att finnas en professionell fotograf med under vigseln och starten på festen. Brudparet vill gärna att ni också fotograferar och lägger upp bilderna på Instagram under #rosenrudpetersen2019

Tar ni bilder till instagram? Använd #rosenrudpetersen2019 så kan ni se bilderna nedan